fredag 8 december 2017

Decemberinlämning

Hej allihopa, det var ett tag sedan sist!
Hösten har bara sprungit förbi känns det som - här borta har det varit full rulle med min skola, förskoleinskolning, det klassiska höstvabbandet, husfix och vips, så  var det december och snart jul. Det är märkligt hur snabbt tiden egentligen går, va?

Nu är det snart jul, och dags att fylla på lådorna till Lunds små kämpar. De har fått ganska rejäla inlämningar de senaste gångerna, men tyvärr främst av heldressar. Ett  bra tips till er som syr till inlämningarna, är att sy lite varierade typer av plagg. Heldressar är smidiga att sy (min favorit när man har bråttom att få ihop hela set) och lika smidiga att dra på (jag är nog inte ensam om att tycka att det var OTROLIGT läskigt att klä på sin nykläckta de första gångerna, eller?) - men tyvärr inte alltid lämpliga på neo faktiskt. Ibland behöver bebisarna faktiskt bodys, och enbart detta. Så, ett tips från mig är att variera er sömnad lite, utmana er själva om ni tycker bodys verkar svårt - och be om tips och råd i gruppen, den är fantastisk för just sådant. :)

Denna inlämningen hade mycket fokus på större storlekar, som 50 och 56. Även om  barnen är fullgångna kan dessa hamna på neo ändå av olika skäl, eller så finns det barn som ligger inne länge och som hinner växa till sig. Även om dessa storlekarna finns lättillgängliga via näthandeln eller butikerna idag, är det ju inte föräldrarnas första tanke att springa iväg till butikerna och shoppa kläder till de små i denna sitsen... så dessa storlekarna är jätteuppskattade, av föräldrar, personal och inlämningsansvariga. :)

Nu när det närmar sig jul var tanken att få ihop lite julkläder till de små också. Jag själv har stått utan maskin sen början på oktober pga otur att få en dålig maskin från start så jag behövde verkligen hjälp från er sömmerskor med denna inlämningen. Och det tycker jag definitivt att jag har fått! Här nedan följer de bidrag som kommit in än så länge. Vi råkade ut för både magsjuka och halsfluss här hemma inom loppet av 2 veckor (det är väl härligt med förskolebarn i vintertider med alla dessa baciller?!) så det är först nu som jag faktiskt har vågat öppna de, av rädsla att råka smitta ner det.
Jag är otroligt tacksam för er som har skickat, och de paketen som jag vet är på väg. Tvättmaskinen kommer gå varm här i helgen mellan varven av jobb, tentaplugg och julklappsshopping. Kläderna är ljuvliga, tack allihopa! <3

Lilian Lundgren


Jenny Forsberg





Rebecca Kohlmann. Hur ljuvliga var inte dessa detaljer?!

Sofia Axelsson

Marianne Ahlqvist

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar